donderdag 24 mei 2012

Netwerken!

Ik heb genetwerkt. Gisteren op een netwerkbijeenkomst in Utrecht. Daar was een gratis workshop van Natascha Vale. Zij weet hoe te netwerken. Dat is duidelijk. Met 3 netwerktips. Want wat doe jij als je netwerkt. Draai je je hele riedel af van wat je doet? Kleed je je netjes aan? Luister je ook naar de ander? Wat verwacht je als je naar zo'n bijeenkomst gaat? Heb je een doel? Bereid je je voor? Leuk om eens over te hebben.
Wat ik geleerd heb bij de workshop 'Ster in Actie' ook van Natascha (google maar)  is The Elevator Pitch.
De eerste keer shaky, onhandig en rode vlek. Ik had de lift naar de 330ste verdieping moeten hebben. Buzzz. Mislukt.
De tweede keer kort bondig. Het probleem bij de ander benoemt, dat ik het kan oplossen en hoe ik dat doe. Wauw! Dat geeft een boost.
Je weet natuurlijk zelf wel wat je doet. Maar om te oefenen en te vertellen met je juiste woorden en 'bodylanguage' komt daar veel meer uit. Je voelt het namelijk zelf beter en dat maakt het duidelijker.

En dat is waar ik zelfvertrouwen van krijg: Daardoor heb ik deze flyer gemaakt, heb ik een blog, bel ik iedere dag deze maand een potentiƫle klant om mijn pitch te oefenen. Hetzelfde geldt voor mijn diensten. De juiste keuzes maken geeft zelfvertrouwen. Wat geeft het je? Denk eens na wat jij zou doen als je meer zelfvertrouwen hebt. Welke deur gaat dan open?

Dus nu pitch ik alhier met mijn nieuwe flyer!
Als je twijfelt of dit is voor je is bel/mail me dan.














<a href="http://www.bloglovin.com/blog/3748478/livelifelovely?claim=dqunb8wmhjd">Follow my blog with Bloglovin</a>



Geen opmerkingen:

Een reactie posten